2008年8月24日星期日

《绯闻私校》的Ed Westwick:演员,摇滚歌手...诗人?

枫聆雪语@FRNEWS新闻组
版权声明:可以任意转载,转载时请务必以超链接形式标明文章原始出处和作者信息及本声明
http://www.1000fr.com/thread-240487-1-1.html

Ed Westwick在《绯闻私校》出演傲慢自负的Chuck Bass,他还有自己的摇滚乐队"The Filthy Youth",但是他还有令人惊讶的感性一面——与文字亲密接触。

"我最近写了不少诗。"在纽约城的苏豪大酒店举行的可口可乐的新型铝瓶的发布会上,Westwick这样告诉《人物》的记者。"这样可以帮助我思考,解决问题。"

Westwick和我们分享了他写的一首诗,他印象中好像是早晨6点写的。不过可不要太过咬文嚼字了。"我觉得我现在写诗没什么特定的目标。"Westwick说道"我觉得你只需要一直写下去,然后自然而然就会有自己的风格。"

以下是Westwick的一首无题诗:


Tell me what can you want?
You’ve got it all.
Things are real in a handshake.
Rest my bones these days in a different way.
Cherish the change; it may not stay.
I remember your dress,
Like dreams when you wake with a sudden start.
You’re beside me in the dark,
Wrapped in my arms.
Love is being entranced in a glance,
To muster up courage when you’re flustered,
To stumble on the words you prepare.
Don’t worry about the money that went down the drain
Because the best things in life are free.


原文链接 本文地址

0 意見: